1 februari 2013

vrijdag 13 juni 2008

Weer thuis...

Hèhè, we zijn weer thuis. Dat valt nog niet mee hoor, 6 hele dagen naar Nederland... Volgens de buren hebben we niks gemist, elke dag regen. Goed voor de moestuin.

Nu de grote karpers niet meer alles opvreten begint er 'vanalles' aan planten te groeien in het water. Leuk, maar waterlelies zijn mooier. Nu kosten die hier al gauw 12 Euro per stuk. In Nederland waren ze 3 Euro per stuk, dus meteen maar 4 planten meegenomen.


De 'buit' is goed aangekomen.









De waterlelies kun je natuurlijk niet zo maar langs de kant in het water gooien, dus er is een vaartuig nodig.


'Even' een bootje oppompen









Een paar uur later...
'Al' halfvol of
'nog' half leeg
naar keuze.








En nog een paar uur later kunnen de lelies te water.








De diepte is wel belangrijk. De meeste lelies mogen niet dieper dan 1 meter, en zo 'n ondiep plekje vinden valt nog niet mee.

2 opmerkingen:

  1. waterlelies niet dieper dan één meter? Bij ons is de vijver op de meeste plekken meer dan twee meter diep. En juist daar hebben we volop waterlelies! Ligt het toch aan de soort / variëteit? "Ragourdins" (beverratten) kennen we hier ook, al zijn ze zo slim dat ze zich hier niet meer laten zien sinds ik een zware luchtbuks heb gekocht. De beverratten kunnen zeker niet het enige probleem zijn, denk ik.

    Gerrit en Jet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb me maar gehouden aan de maximale waterdiepte die aangegeven stond op de verpakking. De diepste soort was 1,25 meter. Er zullen ongetwijfeld waterlelies bestaan voor dieper water. Ik hoop dat ze zich een beetje aanpassen...
    De vraatzucht van Ragondins is enorm, zelfs als ze de plant niet lusten. Momenteel zie ik er nog maar 1, en die heeft al een paar keer hoofdpijn gehad.(van m'n luchtbuks) :-)
    Het kreng is zo slim dat ie rustig blijft zitten kijken als ik een uur heen-en-weer loop met een kruiwagen. Kom ik echter terug met een luchtbuks ipv een kruiwagen, dan is ie meteen weg.

    BeantwoordenVerwijderen