1 februari 2013

woensdag 10 november 2010

Computer kaduuk

Ongeluk komt zelden alleen en ook deze keer blijft het niet bij één defect apparaat, ook onze notebook gaf er de brui aan. Gelukkig kon deze "inhouse technicus" een diagnose stellen: vermoedelijk geheugen defect. Na een halve dag speuren op internet naar de juiste specificaties kon een nieuwe geheugenmodule besteld worden. Maar nu leek de 48-uurs levering van Coliposte (=de pakjesafdeling van La Poste) fout te gaan.

Nadat er een tijd niets was bijgewerkt op de Franse versie van track-en-trace bleek ineens dat het pakje al twee keer was aangeboden, maar niemand thuis. Het pakje kon nu opgehaald worden op het postkantoor van Rochechouard op vertoon van het briefje wat de postbode in de brievenbus heeft achtergelaten en een legitimatie.


Een zeer vreemde melding, want we waren ten eerste thuis, ten tweede kan het pakje zó in de brievenbus en ten derde hebben we helemaal geen briefje van de postbode...
Met 1 telefoontje naar het postkantoor werd dit snel opgelost. De dame had het pakje en zou het meegeven met 'onze eigen' postbode. De status online veranderde weer in "wordt morgen opnieuw aangeboden"

Rond het middaguur stopt een geel autootje bij onze brievenbus, 'petmans' opent de brievenbus met z'n universele sleutel en schuift er een pakje in. De bestelling is eindelijk gearriveerd.

De notebook ligt al klaar op de 'operatietafel' met de ingewanden open. De dimm er in, dichtschroeven, accu er in, stekker er in, aanzetten en adem inhouden: Jawel, hij start op, nadat de volle 1GB aan geheugen is geteld. Pfoe, weer gelukt...

2 opmerkingen:

  1. Jan zou je ook "iets" aan MIJN geheugen kunnen
    doen?
    Vullen met groene tomaten misschien? Jullie hebben toch een flinke voorraad.


    gr., Betty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben meer gespecialiseerd in dingen "met stekker". Misschien is dokter House wat voor je? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen