1 februari 2013

dinsdag 3 oktober 2006

De volgende dag...

De volgende ochtend moeten we uiteraard boodschappen halen bij onze lokale Ecomarché

Onderweg daarheen horen we een alerte méteo (weeralarm) op de radio, er is een storm op komst. Vreemd, want bij het ontbijt was er nog geen enkele melding.
Op weg terug begint het al flink te waaien. We halen de boodschappen binnen en ik doe een rondje rond het huis om alles 'stormvast' te zetten. Binnen enkele minuten draait de wind van zuid via west naar noord. Vanuit die richting heeft hij vrij spel op ons toegangshek die dan ook door de kracht van de wind uit z'n "geavanceerde sluiting" (=stuk steen tegen het hek) wordt geblazen en de weg opdraait. Dat kan gevaarlijk zijn, want dan komt hij erg dichtbij eventueel langsrijdende auto's.
Ik probeer daarom het hek weer open te zetten, maar ik maak geen schijn van kans. De wind heeft inmiddels zo'n kracht bereikt dat het hek met mij aan de haal gaat in plaats van andersom.
Ik besluit het hek daarom dicht te doen, maar daarvoor moet eerst het slot er af en de sleutel ligt binnen.... Na uuuren wachten (minuten die uren lijken...) komt Annemarie met de sleutel en sluiten we het hek. Dit lijkt het te houden en we gaan uit de striemende regen naar binnen.
Dan valt de stroom uit...
Bienvenue en France.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten